måndag 28 december 2009

Finns det nåt tråkigare än att stryka?

Jag tycker inte om att stryka... Men för att våra lakan och sånt ska få plats i skåpet så måste det strykas. Jag undviker det in i det sista och därför blir det ett berg till slut som tar evigheter att ta itu med. Tråååkigt! Antingen får jag köpa ett större skåp eller så får jag enbart ha två uppsättningar lakan som vi använder. Ett par i sängen och ett par som ligger i en hög i tvättstugan i väntan på att användas. Ja, sistnämnda känns lättast. Så får det bli.

Idag var vi och hälsade på Helena och Melker en sväng. Tre väldigt trötta barn som skulle umgås, blev en del tårar. Sötnosarna! Inte lätt alla gånger.

Jag har smällt i mig på tok för mycket choklad. Varför kan jag inte låta den vara? Det går ju att spara liksom, i alla fall några dagar borde man ju kunna låta den vara. Hopplöst fall!

4 kommentarer:

  1. Jag såg att du var med i Aftonbladet igår (söndag).

    SvaraRadera
  2. Jo, i söndags stod ditt namn med i Aftonbladet eller om det var Expressen. Nån av dem. De under 30 år som gjort störst löneökning. Då var du med på plats 4 eller 5. Jag kan leta upp tidningen.

    SvaraRadera
  3. Skumt... Har jag fått så bra löneökning, det tycker ju inte jag :-D Ja, se om du har kvar tidningen. Jag vill gärna kika.

    SvaraRadera