fredag 11 december 2009

Krångel...

Min chef ringde idag och berättade att hon lyckats ordna så att jag kan vara mammaledig en månad extra. Jag tror inte att de hittat vikarie, men att de skulle kunna täcka upp ändå en månad extra. Snällt och jag blev jätteglad! Ville då skjuta på inskolningen en månad, men då låter det som att det är omöjligt... Och jag får inte ta föräldrapenning om Vilma börjar förskola... Sedan när jag pratade med personalen på förskolan har de satt inskolningsdatum 13 januari!!! En månad innan vi ens sökt förskola. Innan hon ens fyllt ett år! Det går inte!!! Jag fattar inte var det fått det datumet ifrån, de har ju frågat tre gånger om när jag ska börja jobba... Suck...

Jag fattar att en plats inte kan stå tom, men det är ändå för många platser där... På Alvas avdelning ska det gå 20 barn, men de ska trycka in tre till från småbarnsavdelningen så att de nya ska in där istället (Vilma en av dem.)

Är bara rädd att man ska bli av med platsen eller bli tvingad att ta plats någon annan stans... Jag vill ju ha henne på samma avdelning som Alva gick på. Nåja, det hjälper inte att grubbla nu... Bara att hoppas på att placeringsassisteten kan ge bra nyheter på måndag. Hon är hjälpsam, men det är klart att de har sina regler....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar