måndag 30 november 2009

Bra mamma...

Alva fick en påse lösgodis i lördags. Hon ville inte ha allt utan skulle spara till nästa lördag. Kombinationen lösgodis och Bella är inte den bästa. Det är ju inte helt säkert att det finns kvar så länge som en vecka. Det är en snarare garanti att det inte finns kvar så länge som en vecka. Jag tänker inte erkänna. Man får inte äta godis någon annan dag än lördag så när skulle det ha kunnat försvinna? Bara att hoppas på att hon glömt och så får hon nytt. Paketkalendern ska ha nåt spännande innehåll en lördag också, det kan ju vara godis.

Nej, det går inte bra att hålla sig ifrån sötsaker som jag skrev för ett tag sedan att jag skulle försöka, ha ha!

Nu - KAFFE! Skallebank har jag och det beror på att jag inte druckit kaffe sedan i morse. Jagskullealdrigbliberoendeavkaffehadejagjubestämt....

2 kommentarer:

  1. Mina två beroenden också!
    Fast godis har jag lyckats hålla mig ifrån i nästan 2 mån nu. Fikabröd är det värre med. ;)
    Kaffe går bara inte att sluta med. :( När jag var gravid så kunde jag inte dricka kaffe. På BB började jag igen dum som jag var...

    SvaraRadera
  2. Två månader! Imponerande! Jag har sagt många många gånger att nu ska jag hålla upp så länge jag kan. Hmpf! En vecka kanske. Jaaaa, fikabröd. Varje dag är kanelbullens dag :-) Jag var mer sugen på kaffe när jag var gravid, då när man inte får dricka för mycket :-)

    SvaraRadera