tisdag 29 december 2009

Var är mina pengar????

Har nu lusläst aftonbladet.se för att hitta artikeln som Lisette berättade att jag fanns med i. Blev ju jättenyfiken! Det var en lista över de personer i länet under 30 år som höjt sin lön mest under året. Jag var nummer 5 eller 6 tror jag. Jag hade banne mig höjt min inkomst med 70% jämfört med 2008. Tjohoooooo! Eller? Nä, just ja. Jag är ju mammaledig och har ju fått ut väldigt lite pengar varje månad. Men vadå? Allt som står i tidningarna är ju sant, eller? Suck... Här nämns man i tidningen och så far de med osanning de svinen... Man blir ju lite putt. Inkomsten från 2008 var dessutom fel den med. Vart fasen hittar aftonbladet sina uppgifter? Jag var tvungen att maila och fråga, spännande att se vad jag får för svar.

3 kommentarer:

  1. Okej, så du hittade det. :-) Hoppas du får något svar.

    SvaraRadera
  2. Aha! Så det är så lönsamt att jobba på en förskola alltså! Ångrar nästan att jag avbröt min utbildning. Tänk vilken höjdarlön jag hade fått som lärare... Eller... Kanske är ingångslönen bara typ 1000 kr?! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, lönsamt som 17! Speciellt om man är ledig ett år, då trillar pengarna in. Härligt! Hi hi.

    SvaraRadera