torsdag 17 december 2009

Kul med Facebook

Jag är ganska road av att kika runt på Facebook. Kika lite på vänners vänners vänner, ofta hittar man någon man känner igen som man inte sett på evigheter. Lyckades hamna i en vännerlista där det fanns flera av mina gamla fritidsbarn. Nu fattar jag hur många år som gått sedan jag jobbade där... "Mina" små 7-8 åringar hade ju blivit stora. Aldrig någonsin att jag skulle känna igen dem om jag inte sett namnen.

Nu kom många minnen tillbaks från året jag jobbade där. Väldigt mycket roligt och väldigt mycket jobbigt. Det värsta med att jobba med barn är att man aldrig kan släppa jobbet helt... Ibland skulle det vara skönt att jobba på en industri eller nåt, att bara kunna släppa allt när man är klar för dagen. Det går absolut inte när man arbetar med barn, man tänker mycket på dem efter jobbet. Fasen ibland borde man få övertidsersättning, man till och med drömmer om jobbet ju. Men jag vet inte om jag skulle vilja byta heller. Det är väldigt roligt också! Fast helst vill jag vara mammaledig jämt, i alla fall tills de börjar skolan...

1 kommentar:

  1. Det är den största anledningen till att jag inte gjorde de sista 2 terminerna. Jag skulle aldrig orka jobba och aldrig kunna släppa jobbet helt. Har jättesvårt att stänga av. Speciellt när det är en situation där ett barn mår dåligt. :(

    SvaraRadera