onsdag 9 december 2009

Varför kan man inte sluta grubbla...

Jag kan verkligen haka upp mig på saker... Just nu är det Vilmas förskolestart som stör mig... Jag vill inte att hon ska börja i februari, men jag har ju räknat på det här 1000 gånger och det går inte på något annat sätt, så jag kan lika gärna sluta fundera...
Jag kan inte börja jobba allt för sent in på terminen, det funkar inte... Min chef går nog inte med på det.
Jimmy kan inte vara föräldraledig från mars, för då kanske han eventuellt går miste om en fast tjänst...
Jag kan inte vara hemma till augusti för då får jag bara ut 5000 i månaden. Kanske skulle funka om Jimmy har jobb, med vi har ju absolut inga garantier för att han får vara kvar... Han har ju faktisk bara löfte om jobb året ut...
Så det är bara att börja skola in i februari och snällt börja jobba i mars... Skit också... Undrar vad det är för folk jag ska jobba med... De som jag jobbade med på Nyckelpigan var så bra, aldrig nåt krångel om man behövde byta skift och så. Jag vill ju lägga mina skift så att barnens dagar på förskolan blir så korta som möjligt. Hoppas att det är hjälpsamma människor på förskolan jag ska jobba på nu också.
Nåja, måste försöka sluta grubbla. Börjar ju få magkatarr av det här.

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt att han inte kan få ett ordentligt besked någon gång! Förstår om du vill vara hemma lite längre med Vilma.

    SvaraRadera