tisdag 29 december 2009

Bakning och snöslott

Jag ska aldrig mer baka utan Alva. Varje gång hon är med och hjälper mig blir det perfekt. Senaste gångerna jag gjort tekakor har de blivit platta och torra, men varje gång hon är med och häller, smular jäst, rör och knådar så blir de jättebra. Blivande bagare! Även idag blev de perfekta! Hon är bäst!


När man har ätit en massa tekakor orkar man bygga slott i snön. Fina stolar, sängar, lampor och bord skulle huggas ut i snöhögen. Så kul! Synd att det är så fruktansvärt kallt bara, så man kan inte vara ute så länge. Jag säger som Alva, jag vill ha kläder på kinderna! Vilma somnade i varma vagnen.

Imorrn ska vi till Hallstahammar och hälsa på Sara med familj. Äntligen! Har ju inte träffat nytillskottet i familjen än. Velar om vi ska ta tåg eller bil... Ska fundera lite till. Känns tryggast med tåg, men då blir det ju en rejäl promenad både i Fagersta och Hallsta... Och passa tider när man ska hem, det gillar jag inte... Bekvämt med bil. men haaaaalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar