fredag 27 november 2009

Såååååååååååå irriterad!

Ska det vara så jäkla svårt att bara ha en normal konversation? Tydligen ska allt sägas så fort som möjligt, inget onödigt alls, kanske bäst om man inte pratar alls... Någon i det här huset har blivit så tråkig, och det är inte barnen.... Ska man inte kunna berätta saker, prata om saker??? Det kan ju inte vara helt ovanligt att man gör, eller?

Exempel... Jag var så glad över att Vilma verkligen lekte idag på öppis, hon har inte vågat det innan. Så det ville jag berätta.

- oftast på öppis brukar Vilma bara sitta still och titta eller bara vilja vara hos mig men idag...
- Men herregud, kom till saken nån gång, det har du ju sagt förut.
- öööh, ja, men jag skulle bara börja det jag ville berätta så.
- Men man kanske inte behöver tjata. Det har du sagt förut.
- ja ja, idag lekte hon massor i alla fall...
- Bra, det räcker att säga så...

Allvarligt, hur kul är det här... Jag har sagt en, max två gånger att hon inte vill leka när vi är där, men det var längesedan.... Usch, jag är lite less... Klaga klaga klaga... Men jag kanske överdriver... blä...

4 kommentarer:

  1. Ojdå.. du borde spela in samtalet och låta han få lyssna på sig själv. Du överdriver inte.. han kanske är trött? tänker sig inte för. Kram!

    SvaraRadera
  2. Absolut, han är jättetrött efter att ha jobbat natt i alldeles för många veckor. Det tär på honom och tyvärr på allt annat också. Tråkigt är det verkligen... Att spela in vore ju absolut en idé. Han säger att han inte alls är så sur, men jag har aldrig varit med om grinigare. Då skulle han få höra, ha ha!

    SvaraRadera
  3. Usch.. det låter jobbigt!! Klart man ska kunna konversera med sin partner om allt. Spelar väl ingen roll att man råkar upprepa sig, du var ju glad!! Det måste han väl förstå det är ju hans barn med.
    Kan han inte gå tillbaka till tvåskift igen då? Inte ql om allt blir lidande bara för att jobbar nätter och kanske inte klarar det.
    Sen vet jag hur jobbigt det är jobba nätter eftersom jag gör det själv och hur sur man kan vara då. Men jag skulle aldrig palla och jobba ständig natt som han, då räcker det med nätter då och då.
    Hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  4. De kör nog lite med honom nu när han inte är fast anställd... Sätter honom på natt jämt och han vill inte klaga för mycket, för han hoppas på att få fast tjänst. Svårt... Men jag gillar inte att det går ut över mig och barnen. Blir jättearg när han är sur mot dem...

    SvaraRadera