tisdag 24 november 2009

Dags att vara nervös igen...

Nu är Vilma också vaccinerad, det gick fint, men nu ska jag bara vara nervös över eventuella biverkningar. Alva klarade sig helt utan problem, hoppas att det blir samma nu! Jag fick också spruta, nu skulle inte föräldern få nu, men bvc-sköterskan hade fixat i ordning min spruta innan hon hörde det. Bra bra! Oooooooooooooooont i armen, men det går väl över snart kan jag tro.

Alva ska ha sin andra dos på måndag. När vi pratade om det idag sa hon bara lugnt "Nej, mamma, jag tänker inte ta spruta igen. Jag gör det inte." Känner jag min dotter rätt så kommer det bli en hård kamp. Ibland är jag väldigt förtjust i mutor!!! Det kommer säkert att funka!

Idag var Alva inte alls sugen på att gå på springlek. Hon var för trött sa hon. Men när Helena frågade om vi ville med till lekplatsen var hon pigg igen, ha ha! Hon har längtat efter Melker tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar