torsdag 13 augusti 2009

Sandra och Sofia...

...hälsade på en stund idag. Trevligt! Alva blir alltid lika glad och idag hade hon gjort teckningar till dem också. Vilma blev glad hon med, man märker att hon börjar känna igen folk hon träffar lite oftare nu. Alva kan vara lite väl bossig ibland och bestämde att hon och Sofia skulle vara i köket och jag fick inte ens titta på dem, ha ha. Hon fick ge sig till slut och komma och umgås med oss andra i vardagsrummet och lägga pussel en stund.

Varför lär jag mig aldrig att beställa klipptid innan jag blir galen på mitt hår!? Nu ser det för jävligt ut, går inte att göra nåt med det. Och jag fick inte tid förrän om två veckor. Och nu när jag tänker efter måste jag nog boka om den för att Jimmy har jobbat natt och tiden är på förmiddagen. Perkele! Om inte någon vill aktivera två små medan jag klipper mig? Frivilliga?

Jag har för 25:e gången ungefär projekt "spara ut håret så att det är lätt att bara sätta upp det i en tofs eller bara kamma igenom det när man har bråttom på morgonen". Jag är helt säker på att jag kommer att misslyckas denna gången med. Jag vill ha det långt, men när det kommer till den längden det är nu känner jag mig så ful och fånig så jag klipper av det igen. Men det är tråkigt att fixa med håret på morgnarna, vilket jag måste när det är kortare. Snagg kanske?

Fjärde dagen Alva är blöjfri hemma på dagarna. Går så himla bra och jag är så stolt över henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar