lördag 29 augusti 2009

Min stora tjej!

Nu är Alva helt blöjfri! Vi har kämpat länge, men hon har haft noll intresse och nu på en vecka är hon helt utan. Igår kväll vägrade hon ta på blöjan när hon skulle gå och sova. Jag tog fram en hel del lakan, plastad frotté och rena trosor och förberedde mig på att få bädda rent i sängen ett antal gånger i natt. Kvart i sex i morse vaknade jag av att hon ropade "Färdig". Hon hade klivit upp, klättrat upp på toaletten och kissat. Helt torrt i sängen också. Duktig!!! Så nu är det färdigt med blöjor för hennes del!

Idag har vi varit på Höstfesten i Västanfors. Alva red på en häst för första gången. En liten en, så den blev hon inte rädd för. Hon åkte karusell och blev extremt yr och vinglade fram rejält efter åkturen. Sedan hoppade hon i hoppborgen. Vi skulle titta på Talang-tävlingen också, men det tyckte hon var tråkigt! Vilma hade fullt upp med att titta på folk och att bita på Sofias hand.

Nu vill jag ha kaffe. Det kanske kan få bort min huvudvärk. Jag har i stort sett aldrig någonsin huvudvärk, men blir väldans grinig när den väl kommer. En kopp starkt kaffe ska nog få ordning på det hela. Och en kladdmuffins. Det kan aldrig vara fel!

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Grattis till Alva! Vad kul när de lär sig och att det kan gå så fort!

    SvaraRadera