måndag 10 augusti 2009

Mangopuré är grejen!


Mangopuré som muta mellan tuggorna, på gröten, som efterrätt, som litet mellanmål. Funkar i alla lägen! Vilma älskar det och jag med. För en som har kladdfobi kan jag lova att detta är en stor utmaning, men ungen äter och det är underbart! Alva tycker att det är lika kul varje gång vi äter, hon tycker att Vilma ser jätterolig ut med mat överallt.

Imorse frågade Alva mig om jag var ledsen och skulle gråta. Nej, varför tror du det undrade jag. Men du vill ju ha sol och det är inte idag, fick jag till svar. Japp, jag gillar solen, men behöver nog vila lite från den nu. Alla timmar vid stranden och poolen gjorde att jag brände mig trots att jag smort in mig så duktigt. Kände inte själv att jag bränt ryggen utan undrade vad Alva menade när hon satt och sjöng "Mamma har tappat sitt finn, hon har inget finn kvar" Ryggen var helt röd och det såg mycket riktigt ut som att jag tappat mitt skinn. Aj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar