lördag 22 augusti 2009

Blåbärsplockning och ett kärt återseende


Alva och Jimmy var och plockade blåbär och lingon idag, smaskens! Nu ska jag göra lingonsylt hade jag tänkt. Vilken koll man har, jag trodde att det var krångligt att göra sylt, men det verkar var precis hur lätt som helst och går jättefort att göra. Så bra!

Vilma har fortfarande över 39 i feber, lilla skruttan... Men hon har varit lite glad på eftermiddagen i alla fall. Men äter inget. Tur att hon åtminstone vill amma så att hon får i sig någonting.

Idag var det Bumbibjörnarna på Bolibompa. Det var en av mina favoriter när jag var liten, så det var festligt att se igen. Vet inte om det var jag eller Alva som tittade mest på det. Troligen jag.

Blev inte så att Alva sov hos sin mormor... Hon blev lite besviken så klart, men det skulle bli nästa helg istället... Men nu säger jag inget till henne om det förrän vi är på väg dit, så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar