lördag 8 augusti 2009

För trött eller dum i huvudet?

Ibland känns det verkligen som att man inte är den skarpaste kniven i lådan. Var nyss och handlade ensam, vilket verkligen hör till ovanligheterna. Går där i godan ro och plockar och blir plötsligt alldeles kall och undrar var jag har ställt vagnen med Vilma. Suck... Kommer dock på väldigt snabbt att hon ligger hemma och sover. Jag skyller på solsting! Har haft en heldag vid Eskiln med mamma och tjejerna. Vi har badat, byggt sandslott, ätit god mat, solat och mumsat på glass. En riktigt bra dag. Har nu bytt hudfärg, trots att jag smorde in mig så duktigt. Nej, jag har inte blivit brun... ILLRÖD! Mycket tjusigt. Med vita ränder för att göra det extra fint, såklart.

Alva var mycket modigare att bada idag. Igår vid simhallen stod hon mest stilla trots att jag, Sandra och Sofia försökte få henne att leka. Till slut kom hon väl igång lite, men hon är väldigt försiktig av sig. Men idag doppade hon sig flera gånger. Vill ha mer soliga fina dagar!!! Enda nackdelen är att man verkligen kommer efter här hemma. Disken, tvätthögen och dammråttorna anfaller snart... Tur att man är ute mest hela tiden så man slipper se den. Ska ta tag i det, men inte nu. Du må tro jag jobbar bra, fastän vet du vad, inte just i dag jag gör det helst en annan dag.... Tralallallallalaaaaaaaa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar