onsdag 19 augusti 2009

Man upphör aldrig att förvånas...

Tittade ut genom fönstret mot baksidan och ser att ett av grannbarnen går förbi med en skål. Hon stannar utanför oss, sedan kommer hennes lillasyster också hon med en skål och så böjer de sig över vårat staket och börjar plocka av våra plommon och lägger i sina skålar. Visst, jag har säkert pallat nåt äpple eller så när jag var barn, men inte sjutton gick jag och snodde av grannen och jag hade absolut inte med mig skålar och lade frukten i! Aningens fräckt tycker jag. Öppnade dörren för att prata med dem, men då sprang de iväg. Hade de frågat så skulle de absolut få några plommon, men att så fräckt bara ta... Då blir jag lite irriterad.

Alva trivs väldigt bra på sin nya avdelning. Hon ville inte alls komma med hem med mig. Fick locka med att hon skulle få klippa och klistra och att Sara skulle komma och hälsa på. Då ville hon komma med.


Fick nya IKEA-katalogen idag. Vill kasta ut det mesta av våra möbler och lampor och gardiner och krafs och köpa nytt. Fasen, vi har bott ihop i över nio år och fortfarande inte hittat någon stil att ha i vårat hem. Köpa lotter imorrn kanske...

3 kommentarer:

  1. Fräckt av grannbarnen... ha ha.. själv var man ju livrädd när man skulle pappa vinbär eller liknande av grannarna.=)

    SvaraRadera
  2. Haha, shit vad fräckt!

    (vet du förresten varför man inte kan stega med piltangenterna när man ska kommentera i din blogg?)

    SvaraRadera
  3. Kan man inte? Nepp har ingen aning om varför :-(

    SvaraRadera