tisdag 16 juni 2009

säng, säng, säng,, sova, sova, sova...

Jisses vad trött jag är! Undrar om det är ok att gå och lägga sig halv åtta? Men det är ju säsongsavslutning på Despeate houswives ikväll och det kan jag ju inte missa, så det är bara att kämpa på. Men när ska Vilma börja sova lite bättre månne? Hon vaknar minst varannan timme, ibland en gång i timmen, hela nätterna. Fasen vad sliten man börjar bli! Allt skulle bli lättare om hon tog napp tror jag, men icke.

Men Alva sover gott! Idag orkade hon inte ens höra saga. På förmiddagen var grannen William här och de lekte och lekte. Helt sjövilda blir de när de leker ihop, men de har roligt! Härligt med sol idag så de kunde vara ute i alla fall!

Sen var Sara hit och det var väldigt trevligt! Det tyckte Alva med och hon är aldrig sen att aktivera våra gäster. Det är inte en fråga om man vill leka med henne utan det är mer en order :-) Hon är bestämd den lilla damen!

Jaaaa, jag har tvättat fönstren också. Jag vet, det går ganska fort och det blir bra, men det är en sån sak som jag skjuter på i all evighet. Nu insåg jag att det verkligen var dags när Alva hela tiden envisades med att det regnade ute, såg så ut för att fönstren var så gräsliga. Men nu är det gjort. Heja mig! Nästa gång är det din tur Jimmy!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vad bra blogg du har. :-) Hit kommer jag återkomma och läsa. :-)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Usch jag lider med dig, och kan med medkänsla säga att jag vet precis hur det är när de sover så där. Fast jag förstår att det måste vara ännu jobbigare när du har ett storasyskon att aktivera också. Hoppas det är snabbt övergående för er.
    Här vände det nog vid 10 mån *(han minskade uppvaken ett tag och sedan blev det värre igen vid separationsångestfasen-vaknade 17 ggr per natt som mest) och efter det har det legat ganska stadigt på 3-4 kortare uppvak med lite mat en gång. Och det känns som en lyx. :-D

    SvaraRadera
  3. Lisette: Kul att du gillar bloggen, välkommen åter :-)

    Helena: 17 ggr per natt, fy vad jobbigt! Även 3-4 gånger är ju ganska slitsamt...

    SvaraRadera