fredag 5 juni 2009

Rosenlopp och mallgrodmamma


Då var årets Rosenlopp avklarat. Alva tycker att det är så konstigt när man ska tillbaks till förskolan på kvällen och alla föräldrar och syskon ska vara med där, men hon tog sig runt hela loppet utan större protester, fick sin medalj och sen fikade vi inne på avdelningen där hon ska börja efter sommaren. Jag fattar inte att min lilla, lilla skrutta ska börja på stora avdelningen! Och vara på stora gården med de stora barnen. Många stora blev det.... Kanske är det hon börjar bli, bara att jag ser henne som så liten än. Kan inte annat än erkänna att jag tycker att det går lite väl fort... Men Alva är nöjd, hon påpekar inte bara en, två eller tio gånger per dag att hon är STOR TJEJ som KAN FÄLV! Härligt med självförtroende!

Utvecklingssamtal har vi haft också och jag var inte lite mallig efteråt. Världens goaste tjej är hon tydligen på förskolan. Inte för att jag trodde nåt annat heller. Jag anade att det bara är hemma hon är ett litet trotsmonster. Tur det!



Vilma förstår för övrigt inte alls meningen med smakportioner. Potatis är så äckligt att hon ryser så hon skakar. Palsternacka är ok, men hon skulle nog helst vara utan. Alva peppar henne genom att sitta bredvid och ropa hejarramsor!

Var till öppna förskolan idag och nu fattade Alva att hon fick leka med alla grejer. Sist trodde hon att alla hade med sig egna leksaker och att man inte fick låna, ha ha. Synd bara att det var sista gången för terminen.

Tjoho, båda barnen somnade utan protester ikväll!
Jag ska ligga på soffan, käka chips och kolla på Talang! Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar