måndag 15 juni 2009

Postis Per på repeat

Postis Per,
nynnar glatt,
när han kör till byn med sin katt.
Varje morgon tiiidigt,
jobbar Per så fliiitigt,
Vart enda brev till Grönby ordnar han...

Den låten går på repeat i mitt huvud. Det har den gjort i säkert två veckor. Börjar helt ärligt att bli lite trött på den. Jag har hört tre teorier om varför en låt fastnat så i huvudet:

1. När man hörde låten hände något som man inte hann avsluta och när man kommit på vad det är så försvinner låten.

2. Maskar i hjärnan (den här teorin fick mig att må dåligt bara av rubriken, så jag vågade inte läsa mer än så. Uäääääk!).

3. Att en låt fastnar i huvudet beror på hög intelligens.

Jag väljer att tro på det sista, ha ha! Det låter i alla fall bättre än att man har mask.
Dags att tralla vidare!

2 kommentarer:

  1. Jag tror också det beror på hög intelligens. Själv måste jag lyssna på: "mu bä dubbelkvack dubbelkvack" i mitt huvud. :-D

    SvaraRadera
  2. Skönt att du också tror på den teorin! Ja, den låten fastnar titt som tätt här med. Mu bä dubbelkvack dubbelkvack om du har fått en svacka, Mu bä dubbelkvack dubbelkvack kom loss nu börja kvacka! :-D

    SvaraRadera