onsdag 3 juni 2009

En morgon utan bråk!

Nu har det verkligen hänt nåt stort; jag och Alva har ätit frukost tillsammans helt utan skrik, tjafs och bråk och hon har till och med ätit! Trodde inte att detta var möjligt. Jag har för längesedan insett att hon hatar att äta på morgonen, men att skicka henne till förskolan utan nåt i magen känns fel, så lite vill jag att hon tar. Slutar alltid med att hon skriker, kladdar, kastar med saker och att jag blir Häxan Surtant som bara tjatar och gnäller... (underbara tvåårstrots!) Men inte idag. Tjohoooo! Hon gillade det också för hela vägen till förskolan stod hon på ståbrädan och sjöng och var så glad. Härligt!

Min mobil pajade häromdagen och jag köpte en annan på Tradera. I auktionen stod det nyskick/knappt använd. Fick hem den igår och hela telefonen är repig, full med hack och en spricka i skalet... Suck... Och han som säljer förstår inte alls varför jag klagar... Trött blir jag på oärliga människor! Häxan Surtant igen... Men inte orkar jag bråka, så jag behåller den. Om inte annat för att telefonen har FaceWarp som jag är barnsligt road av :-)

1 kommentar:

  1. Ooooh modigt att köpa sådant på nätet. Jag e för feg för d än.... Kom ihåg att lämna asdåligt omdöme så ingen annan råkar ut för samma.

    Mysigt med lugn morgon och mysfrukost

    SvaraRadera