söndag 13 juni 2010

En bra dag!

Idag har vi haft en bra dag! Jimmy har varit i lekparken på området stor del av dagen och monterat nya klätterställningen som äntligen kommit! Det blev jättebra! Lite skumt att det bara var han och två till (varav en inte har barn som bor hemma) som gjorde allt jobb. Man tycker att någon av de andra som har barn på området kunde komma ut och erbjuda sig att hjälpa till, men inte.

Jag, tjejerna och deras faster åkte till Busborgen, som Alva har längtat efter. Riktigt skoj hade vi där! Vilma är totalt orädd och far runt överallt hela tiden, och Alva var jättemodig idag och testade saker som hon egentligen inte vågade. Men då upptäckte hon att det var skoj!

De är så olika våra små tjejer! Jag inser mer och mer hur lätt Alva har varit att ha att göra med (förutom de gånger hon bestämmer sig för att vara ett litet trotsmonster).

Alva har alltid varit försiktig av sig, så man har inte behövt vara särskilt rädd att hon ska göra illa sig. Vilma är orädd och vill vara överallt hela tiden och älskar att klättra.

Alva har alltid tyckt om att sitta med vid matbordet och det har aldrig varit svårt att äta ute med henne. Vilma har inte ro att sitta stilla särskilt länge, passar inte maten ska hon ner direkt och det blir ett väldans liv om hon inte får som hon vill.

Alva har alltid tyckt om att borsta tänder och man har alltid fått byta blöja på henne. Vilma hatar att borsta tänder och det är en kamp varje gång. Och att byta blöja är alldeles för tråkigt, hon vill bara bort!!!

Listan på hur olika de är kan göras hur lång som helst. Men de är lika underbara båda två och jag är så glad att jag har dem! Riktigt goa ungar!

2 kommentarer:

  1. Låter precis som mina barn. Min äldsta är lugn och min minsta är vildare. :) Tycker ofta jag hör att den äldre är lugnare och mindre lite vildare.

    SvaraRadera
  2. Ja, har hört från många håll att man ofta får en av varje. Komiskt att det blir så!

    SvaraRadera