onsdag 30 juni 2010

Bad idag med!

Idag var jag hemma med barnen, Jimmy har fortfarande en massa feber... Hade lovat dem att bada, men det var inte så kul väder, regn och åska... Inte kul att åka till sjön då, så vi åkte till Avesta och badade. Sofia kom med också. Alva åkte stora rutschbanan säkert 20 gånger. Jättekul att hon vågade, för hon vägrade först. Men elaka mamman "tvingade" henne, för jag vet ju att hon kommer att tycka att det är kul. Hon är alltid rädd för nya saker och man måste verkligen jobba hårt för att övertyga henne om att prova. Hon satt i mitt knä och sa att hon ångrade sig, men då var det för sent, för vi hade redan börjat åka. Vilma åkte också och tyckte att det var jättekul, men andra gången vi åkte var det några som stannat inne i röret så vi körde på dem och så körde några in i oss när vi kom längs ner, så V hamnade under vatten lite för mycket... Då ville hon inte åka mer.

Jimmy är fortfarande rejält krasslig... Blir till att vara hemma imorrn med... Men på fredag har jag fixat barnvakt, så då kan jag i alla fall jobba. Sista dagen innan semestern då! Hoppas att Jimmy orkar upp och flyga ballong på fredag om det är väder för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar