tisdag 22 juni 2010

Det kommer att kännas imorrn

Min mamma har pratat länge om att hon brukar gå på zumba, men jag har inte riktigt fattat var det varit och trodde att det bara var de som jobbade inom kommunen som fick gå. Men idag var det ute på Risbroplanen och alla fick ju vara med. Dags att prova, så jag hängde med mamma dit! Jättekul var det! När jag bodde i Göteborg gick jag ofta och tränade och jag tycker att det är kul att gå på pass. Jag är ingen som kan gå på gym och träna, jag ger upp för lätt där. Men på ett pass när man tränar med andra blir man ju tvungen att fortsätta. Det skulle ju vara lite pinsamt att lägga sig ner i en trött hög efter tre armhävningar liksom. Bara att kämpa på!

Det här hoppas jag kunna fortsätta med sedan till hösten. Men jag kommer garanterat inte vara lika nöjd imorrn. Träningsvärk kommer jag helt garanterat att ha!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med, gym är för trist att gå på. När vi bodde i Eriksbo hade ju ni gymet i källarn i ert hus, hur många ggr var du där? Jag tror att jag var där 2-3 ggr.=) Inge kul alls... Vad gör man på Zumba? Tror att jag sett nån reklam för det på Tv shop eller nåt.. har det med dans att göra?

    SvaraRadera
  2. Jag var nog inte till gymet i Eriksbo en enda gång, tror jag. Var bara till Eriksdal och tränade då. Trååååkigt med gym =)

    Många rörelser i det här zumba-passet var liknande som friskis-gympan, men lite mer dansinspirerade. Men det gick bra att hänga med fast att jag inte är så van vid dans. Och så var det Latinamerikansk musik till det. Riktigt kul!

    Hoppas allt är bra med dig och magen! Åh, nära nu ju! Hi hi!

    SvaraRadera