torsdag 22 april 2010

Stammisar

Känns som att vi börjar bli stammisar på Barnakuten i Västerås... Drygt att barnen ska bli så himla sjuka jämt! Nu är det inne på sjätte dagen med 40 graders feber och Vilma har bara gråtit senaste dagarna. Här i stan får man som vanligt ingen hjälp, de är så dåliga på barn sa de bara. Känns ju inte så tryggt... Men de på barnakuten ville ta en titt på henne. Jag hann jobba en timme idag bara innan det var dags att åka.


Väldigt sliten var Vilma där och hon somnade till och med medan de tog prover... Troligen bara rejält virus dock, så ingen medicin... Väntar på två provsvar senare idag...


Idag fyller Jimmy år! Men han jobbar ju, så vi får väl fira honom i helgen eller nåt.

4 kommentarer:

  1. Nej, stackars liten!! Hoppas hon mår bättre snart!

    Vadå "är så dåliga på barn"?! Ska de ha en barnmottagning eller inte kan man undra! FNYS!

    SvaraRadera
  2. Hoppas hon kryar på sig snart din lilla tjej! Nej, här är de verkligen kassa på sjukvård.
    Vi skulle ha ny allergimedicin åt sonen och en läkare skulle ringa upp. Han frågade vad vi behövde medicinen till flera ggr??!
    Han fattade inte vad allergi är. :-(
    Då ska man väl inte vara läkare?!

    SvaraRadera
  3. H: Precis. Till barnmottagningen tar de inte emot akutfall alls, så dit fick vi inte komma. Och familjeläkarna vill helst inte ha dit små barn, för att de är dåliga på barn. Usch, jag är så upprörd över det här!

    L: Nej, vilket skämt! Då är man väl kanske inte lämplig som läkare om man undrar en sån sak...

    Tänk om man inte har möjlighet att åka till Västerås, vad ska man då göra? Inte få läkarvård alls till sitt barn. Åh, fy vad grinig jag blir.

    SvaraRadera
  4. Hmpf! Jag tycker att familjeläkarna borde kunna ta hand om alla familjemedlemmar också... Förstår om barnmottagningen inte tar direkt akuta fall, men de verkar ju inte kunna ta "vanliga" fall här i stan heller. :(

    Har som tur är inte behövt ha med vården i Fagersta att göra på väldigt länge, utan har varit i till V-ås en gång sedan vi flyttade hit... Kan inte låta bli att jämföra med Uppsala (som jag vet är en större stad och bla bla) och där har det alltid funkat jättebra. Västmanlands landsting hade samma problem för 10 år sen när jag flyttade som nu när jag flyttat tillbaka... :(

    SvaraRadera