torsdag 29 april 2010

Lättroade!


Livet blir helt plötsligt jättekul när man får varsitt par solglasögon. Lycka! De är för härliga våra små!

Idag är jag så trött i öronen och så trött i huvudet. Det har varit full fart och full ljudstyrka på jobbet. Men de har varit goa och glada, så kul har det varit ändå! Skönt i alla fall att det bara är en dag kvar innan helgen! Då får jag rå om mina egna ungar.

Förresten, inget klagande på bilar på flera dagar. Vadan detta? Har familjen Tiitinen-Norström äntligen fungerande bilar? Japp, ända tills i morse när en saab gjorde en fin omkörning i 180 på riksvägen och sprätte upp en sten så att hela vindrutan sprack. Nu ser man typ ingenting när man kör. Tidigaste tid att sätta dit ny ruta fanns om två veckor. 1700 spänn skulle självrisken kosta. Det är kul nästan jämt! Man skulle bo där det fanns fungerande kollektivtrafik så att man slapp biluslingar....

4 kommentarer:

  1. Å neeeeeeej! Vilken otur! Skönt att det bara är självrisken ni måste betala, som är nog med pengar ändå, men... ;)

    Vår ruta är bara lite spräckt än så länge. Får se om den går genom besiktningen. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen tur att det bara är självrisken. Jag blev rädd ett tag att vi bara hade tagit trafikförsäkring, men vi hade så det täckte glas också. Tur!

    Hoppas att eran bil går igenom besiktningen!

    SvaraRadera
  3. Fy vad trist med stenskott! Hur känns det att arbeta med barn nu när du har två st där hemma? Vilken ålder jobbar du med?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, carina jag har glömt att svara dig. Jag jobbar med 3-5 åringar nu. Det är kul! Men lite drygt att ta samma konflikter både hemma och på jobbet :) Man är ju ganska trött i huvudet när man kommer hem, men jag får ny energi av mina små och orkar med dem tills de slocknar kl 19. Har funderat ibland om jag skulle vilja jobba med nåt annat, men jag tror inte det :) Vilken ålder är det på dina barn på jobbet nu?

    SvaraRadera