torsdag 15 april 2010

Är det så här det ska vara...

Jobbar hela dagarna, kommer oftast hem vid 16:30 eller senare. Då är tjejerna så övertrötta så att de bara är ledsna och tycker att allt är jobbigt så det blir bara tjafs. Bara laga mat, eventuellt bada dem och så vill de titta på Bolibompa och sova.... Hinner aldrig leka med dem eller så... Känns jobbigt att det är så här det ska vara nu. Jag tycker om mitt jobb, det är inte alls det som är problemet, men det är en väldigt jobbig omställning för mig och barnen.... Alva grät igår när jag nattade henne och sa att det går bra att vara hemma med pappa, men det känns som att mamma nästan flyttat... Usch....

Nåja... Det går i alla fall bra att jobba. Bra kollegor, jag känner mig välkommen! Härlig barngrupp, alla goa på sitt sätt. Full fart har det varit den här veckan, så tiden går fort. Redan fredag imorrn.

Det jag skulle vilja hinna med i helgen är
- åka till Västerås och köpa skor till barnen. Tag 3 betala för två känns bra när vi måste ha tre par stövlar, tre par gympadojor till barnen och ett par skor till mig.
- Hembygdsgården, titta på kycklingar, leka och fika
- Familjegudstjänst (tror att det var i helgen)
- gosa och leka med barnen
- städa hemma och fixa trädgården lite.

Kan vi bestämma att den här helgen får vara i fyra dagar minst? Det blir väl bra?

1 kommentar: