onsdag 15 september 2010

Usch och fy!

Inga fler spyor från Vilma, som tur är! Hoppas att inte någon av oss andra åker på magsjuka heller...

Ikväll hade vi möte på jobbet så jag åkte dit lite tidigare, för jag hade stängning idag, så då kunde jag jobba lite i alla fall. När jag åkte hem från mötet var det redan mörkt och så såg jag nåt grått vid vägkanten, hann sakta ner lite och inser snabbt att det är en älg. Den vänder sig och rusar rakt ut framför bilen! Fasen vad stora de är! Säger som Alva: jag blev jättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejättejätterädd på riktigt. Är inte road av att pendla där i skogarna varje dag. Men så trivs jag ju väldigt bra på jobbet och vi har nyligen kommit igång med ett fantastiskt bra arbetssätt som jag verkligen vill fortsätta med!!! Men om jag skulle ha chansen att få jobb här i stan skulle vi spara så mycket tid och pengar... Kunna ha bara en bil, spara bensinpengar, skatt, försäkring och reparationer på endast en bil... Jag skulle ha mera tid med mina barn. Kanske till och med kunna gå ner i tid. Åh, vad svårt det ska vara! Ibland är det TRÅKIGT att vara vuxen och behöva ta en massa svåra beslut. Men, även om jag söker jobb här så är det långt ifrån säkert att jag får det... Så jag kanske grubblar i onödan.

Önskar att Jimmy slutade jobba natt också, för fy fasen vilken surmule han är dessa veckor.... TRÅKIGT det med.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att det måste var tufft och pendla. Min man har alltid pendlat till sitt jobb, i Virsbo sen Avesta och sen V-ås. Nu har han fått jobb här i Fag. :-) Så himla skönt och ha han hemma efter 16 och inte vid 18. Han själv tycker det är såå skönt och kunna cykla till sitt jobb, ha mer tid med barnen, vara på hemmaplan sas.
    Sen det där med bensinräkningen också. Hoppas du får jobb här.

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig jobbat i samma kommun som jag bor i... Alltid pendlat...
    Vad bra att han har fått jobb här i Fagersta nu! Det var ju toppen! Många fördelar med att ha nära.

    SvaraRadera
  3. Du har väl sökt till den nya avd som ska öppna på Norrbybacken? om inte får du skynda dig / Therese

    SvaraRadera
  4. Jajemen, jag skickade in ansökan igår =) Men det var tillträde så väldigt snart, så jag har nog ingen chans... Har nog lite längre uppsägningstid, tyvärr. Men jag sökte i alla fall.

    SvaraRadera