lördag 3 juli 2010

Det blev av!

Ballongflygningen som vi väntat på i tre år har äntligen blivit av! Jag var fruktansvärt nervös innan, jag är ju höjdrädd. Och korgen var pytteliten och där skulle vi få plats 10 personer plus ballongförare. Men så fick jag höra att han var en av Sveriges mest erfarna ballongförare, så då kändes det lite bättre. Vi hjälptes åt att göra i ordning ballongen. Stor var den!

Uppe på 750 meters höjd och nervositeten har släppt. Men jag låter bli att luta mig över kanten för att ta kort, som de andra gör. Jimmy sköter fotograferingen.

Underbart väder hade vi! Ballongföraren sa att det är ovanligt att ha så här bra sikt. Vi såg till och med Globen. Häftigt! En timme gick otroligt fort och vi landade i Rönnby. Många som tyckte att det var festligt att det kom en ballong och landade bakom huset, så det kom en hel del folk och ville kolla. Efteråt blev vi döpta i champagne och fick diplom. Nu är vi Greve och Grevinna över Rönnby, minsann. Sedan picknick och hemfärd. En väldigt spännande upplevelse var det här! Och jag är så glad och stolt över att jag vågade!

Imorse sov jag till halv tio!!! Så härligt med sovmorgon. Hämtade sedan barnen hos deras mormor och Ulrik och så har vi lekt och busat hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar