onsdag 16 september 2009

Köpa lotter kanske...

Fy, vad trist det är att ha lite pengar... Att behöva tänka igenom alla köp man gör... Nu funkar det, eftersom att Jimmy fick förlängt och har jobb till sista oktober, men sen då? När det blir vinter och kallt och dyra elräkningarna kommer... Skit, jag vill inte att Vilma ska börja på förskola när hon precis fyllt ett... Vill vara hemma längre med dem! Vill inte jobba och vara ifrån dem hela dagarna och en massa kvällar för att det är möten titt som tätt... Men det ser inte ut som att det finns nåt alternativ... Blä... Nej, köpa lite lotter kanske och vinna en massa pengar.

Om Jimmy blir fortsatt arbetslös slipper barnen i alla fall de där riktigt långa dagarna på förskolan och kan vara hemma med honom... Men jag vill ju träffa dem! Ego ego, jag vet, men jag avskyr att vara ifrån mina tjejer.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det ordnar sig med jobb för Jimmys del. Han kanske får förlängt några månader till? Men jag förstår att det måste var en ur jobbig situation. Att inte veta hur det blir med jobb framöver. Usch.... Hoppas konjukturen vänder snart så alla arbetslösa kan få jobb igen.
    Jag förstår att du inte vill att Vilma ska börja på dagis när hon bara är 1 år. Kan inte Jimmy vara pappaledig då? Så får hon ju vara hemma några månader till.

    Jag känner precis som dig. Jag vill vara hemma med mina barn. Jag jobbar ju som tur är femskift och är ledig så mkt, så Tyra är ju då ledig med mig. Och det är ur mysigt!! Simon går ju i 1:an nu och måste ju gå i skolan. men han har ju också varit ledig mkt när han gick på dagis.
    Jag skulle aldrig palla och jobba dagtid och vara borta från mina barn varje dag. Bara ha några timmar på kvällen tillsammans. Jag älskar mina lediga dagar med barnen. Även om jag jobbar 2 helger. Men då får de ju tid med sin pappa.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sen har ju jag gått ner till 76% och tagit bort 2 em skift och gör "bara" 8 h per skift på helgerna istället för 12 h. Då får jag mera ledighet.

    SvaraRadera
  3. Det blir en massa krångel med a-kassa om han ska vara pappaledig... Fattar inte varför de inte vill underlätta för folk. Men så gick det inte att göra. Om jag bara kunde få hans 60 föräldradagar skulle allt funka! Men det får jag inte... Ja, bra med 5-skift och vara ledig mycket... Väldigt segt att bara gå dagtid. Blir en timme med barnen vissa dagar :-(

    SvaraRadera
  4. Åh..fy vad dumt att det blir krångel med a-kassan om han tar pappaledig!! Förs gnäller de på att man inte delar lika på föräldraledigheten och sen gör de så att den ena inte kan ta ut fp. Skit kasst!
    Vad hemskt att det bara blir 1 h om dagen med barnen vissa dagar. :-( Jag har ju haft funderingar ibland på och börja dagtid. Men inser att jag inte skulle fixa det.
    Alla säger att då har man ju kvällarna lediga med barnen, jo men då måste de ju lägga sig typ 19-19.30 för och orka upp tidigt dagen efter. Och är man hemma vid 16 så blir det inte så mkt tid. Men tyvärr ser det ju ut så nu. Man önskar ibland att man var ekonomiskt oberoende så man kunde vara hemma med barnen på heltid.

    SvaraRadera