onsdag 2 september 2009

Haft fullt upp, tjoho!


Nu har min farmor äntligen insett att färdtjänst är bra! Hon har skaffat det och var och hälsade på oss i måndags. Alva visar henne att hon lärt sig hur man pusslar svåra pussel.


Vilma tycker att katterna är helfestliga. hon blir lika ivrig varje gång hon ser dem.



Medan Alva var på förskolan idag var jag och Vilma till öppna förskolan. När vi var där innan sommaren var Vilma alltid en av de minsta, men nu var hon stora tjejen ju! Festliga leksaker och många att titta på, hon trivdes riktigt bra där, så vi får börja gå dit varje vecka. Jag anmälde mig till omföderskegruppen också, kul att träffa andra som ganska nyligen fått sitt andra barn och diskutera lite.


Tjejerna busar på väg hem från lekplatsen där vi träffade Maria och hennes barn på eftermiddagen. Trevligt!

Nu sover båda barnen gott. Jag hoppas, hoppas, hoppas på en bra natt i natt. Det är fruktansvärt jobbigt att bli väckt en gång i timmen hela natten och så har det varit i flera nätter nu. Och i morse tyckte Vilma dessutom att det var morgon 4:30. Det tyckte inte jag, men det är tydligen inte jag som bestämmer sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar