torsdag 17 september 2009

Jag behöver ingen väckarklocka...

Mina barn sover ju aldrig längre än till klockan sex. Så är det bara och har varit så sedan Vilma föddes. Därför har jag ingen väckarklocka. Vaknade i morse av att Alva låg i bredvid mig och fnittrade och sa "Sover du länge, mamma?" Kollar på klockan; 8:05. Gaaaah! Jag skulle på första träffen med omföderskegruppen idag och den börjar kl 9. Innan det

duscha
göra mig i ordning
plocka fram kläder till oss
lyckas få på alla sina kläder
få i båda sölkorvarna lite frukost
borsta en massa tänder
försöka få ordning på Alvas hår
packa Alvas väska
packa skötväskan
ta oss till bilen utan att plocka varje liten sten, kvist och blad på vägen
lämna Alva på förskolan
ta oss till sjukhuset där gruppen ska ses...

Stress!!!!

Vi hann allt, utom att få i stackars mamman en kopp kaffe. Men det fick jag sedan efter diskussionerna i gruppen. Vi blev bara 7 minuter sena. Jag ska börja sätta mobilen på väckning i fortsättningen. För säkerhets skull. Vilma sov som en kratta i natt, så det var väl därför hon sov så gott nu på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar