fredag 21 maj 2010

Ledig idag!

Typiskt att det var riktigt trökigt väder idag, regn, regn, regn. Men har jag lovat att vi ska till lekplatsen och kolla hur det går med nya bygget där så måste vi göra det. Ett piratskepp ser det ut att bli, vilket Alva blev överlycklig över! Alva cyklade ner på stan idag och det gick jättebra! Hon lyssnade till och med när jag sa åt henne att stanna eller bromsa. Helt fantastiskt!

En liten kris blev det när vi upptäckte att Vilma tappat sin kanin. Vi gick runt och letade en lång stund och när vi gav upp och började gå hemåt såg vi den sitta i ett skyltfönster! Hon som har affären hade hittat den och satte den där så att vi förhoppningsvis skulle se den. Överlycklig Vilma och tacksam mamma!


Fil och flingor till mellis. Mamma, Vilma har lite fil på yoghurtnäsan, sa Alva. Yoghurtnäsa vet jag inte vad det är. Men ja, hon har nog lite fil på näsan, det håller jag med om.

En bra dag, även fast det varit väldigt många trotsutbrott. De flesta utbrotten berodde på att vi endast hade en leksaksgräsklippare. Tjejerna har varit otroligt osams om den och de är lika envisa båda två. Problemet är löst nu. Jimmy åkte och köpte en till gräsklippare ikväll. Lugn dag imorrn då antar jag, mycket bra!

1 kommentar:

  1. Å vilken tur att ni hittade kaninen! Det var verkligen en snäll butiksägare:)

    Vad duktig Alva är som cyklar så fint och förstår att hon måste stanna när du ropar. :)

    SvaraRadera