söndag 16 maj 2010

Bada, bada, bada!


Regn och rusk idag, så vi åkte till badhuset i Ludvika. Vi har inte varit där innan, men det kommer absolut att bli fler gånger. Båda tjejerna tyckte att det var toppen där! Vilma var helgalen i vattnet och Alva hade kul hon med, hon och Jimmy åkte till och med stora rutschbanan. Full fart i några timmar och sedan ett besök på McDonalds. Nu är det två trötta tjejer. Det har varit toppen att vara ledig i fyra dagar! Jösses vad jag saknar att vara mammaledig... Jättejobbigt att vara ifrån dem så mycket i veckorna... Imorgon jobbar jag 7:30-16 och så kvällsmöte 17:30-20.... Så jag hinner inte träffa dem alls imorrn, bara korta stunden när jag gör dem i ordning på morgonen och kör dem till förskolan. Tråååkigt...

5 kommentarer:

  1. Vad kul ni verkar ha haft det under era lediga dagar! Det är verkligen tufft med dessa kvällsmöten som vi har som jobbar på förskolan. Imorgon jobbar jag 9:00- 21:15 för att vi har en ABC kurs mellan 18- 21:15, och på onsdag har jag kvällsmöte mellan 18- 20. Tur att jag än så länge inte har barn.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ludvikabadet har jag aldrig varit in i. Känns inte så givande att gå in där när man inte har några barn.

    SvaraRadera
  3. Carina: Ja, vi har haft det toppen! Tjoho! Jo, kvällsmöten är verkligen stora nackdelen med att jobba inom förskolan... ABC-kurs, är den bra? Segt när det är flera kvällar i veckan.

    Jenny: Bubbelpool hade de också. Riktigt skönt att sitta där och slappa :-)

    SvaraRadera
  4. Det är en första hjälpen kurs.. det var några år sen jag gick senast. Man ska ju uppdatera sig då och då.=) Det blir ju en hel del praktiskt så det kanske man orkar med.. hade det varit en föreläsning så hade jag nog somnat dit.=)

    SvaraRadera
  5. Ja, sån skulle jag också behöva gå igen. Har bara haft en sådan kurs sedan vi slutade utbildningen, men skulle behöva uppdatera lite oftare känner jag. Hoppas att den är bra så att du inte somnar =)

    SvaraRadera