söndag 13 februari 2011

Trötter...

Känner mig lite sliten... Eller väldigt sliten, rättare sagt. I snart tre veckor har Vilma sovit så dåligt. Hon vaknar nästan en gång i timmen. Utvecklingsperiod, stora tänder på väg fram, växtvärk, mörkrädd, vill leka om lampan är tänd... En kombination av alla saker. Resultatet är att jag sover fruktansvärt dåligt i alla fall. Jimmy är inte lika lättväckt, så innan han vaknar är jag redan uppe.

Men igår kände jag att vi behövde göra nåt skoj, så jag och barnen åkte till Ludvika och badade. Jättekul hade vi! Alva var så modig och ville absolut inte gå upp fast att hon var alldeles blåfrusen till sist. Vilma tyckte också att det var skoj! Jimmy jobbade, så han kunde inte komma med... Lite trist med helgjobb, men många fördelar också.

Om en vecka är det visning på huset... Mycket att fixa med innan dess! Fattar inte hur vi ska hinna allt! Jimmy har ju barnen hela dagarna och då är det lite svårt att röja och jag jobbar sent varenda dag nästa vecka... Så segt... Min enda tidiga dag ska vi ha kvällsmöte, så jag fick byta skift... Men det ordnar sig alltid.

Nu sover Vilma. Sedan lite skridskoåkning kanske. Om Alva vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar