tisdag 9 november 2010

Hmmm....

Har varit ute och skottat. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta. Första tanken:
TJOHOOO!!! På med overallerna ungar (i alla fall den friska av dem), NU ska vi ut och leka!!!

Andra tanken:
Pendla hela vintern... Köra på svinhala vägar... Plogbilen gör de redan smala vägarna minimala...

Åh... Ett jobb här i stan skulle göra att det bara är glada tankar. Jobbigt att skotta, ja. Men det är ju bra armträning i alla fall. Det kan klena jag behöva, ha ha!

Men kul med snö i alla fall. Förra veckan när vi åt frukost på jobbet blev det den här diskussionen:
Barn: Det är vitt i gräset.
Vuxen: Ja, det är frost, det har varit kallt i natt.
B: Åh, jag ska göra en snöängel i frosten när vi kommer ut.
V: Ja, det låter roligt. Det kan du prova.
B: Och så kan du hjälpa mig att bygga en snöhäst!

En lagom utmaning, bygga snöhäst av frost. Men jag gissar att den tjejen är glad idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar