måndag 29 november 2010

Hinner inte med!

Helgen som var gick så fort att jag inte alls hängde med! Men kul var den i alla fall!
på lördagen var vi först ute och lekte i snön och gick och kikade i lite affärer. Sedan på eftermiddagen var vi till Hembygdsgården och firade min kompis och hennes bröder som snart fyller 30. God mat och trevligt sällskap! När barnen lagt sig satte vi upp alla julgardiner, stjärnor och ljusstakar.

På söndagen gjorde vi storstädning av nedervåningen (ok, det var inte kul, men absolut nödvändigt) och efter Vilmas sovning gick vi ner på julskyltningen på stan. Jag och tjejerna åkte med i tomtens kärra med ett gäng otroligt otrevliga ungar... Tråkigt att de inte kunde tänka på att det satt små barn med, utan sa en hel del otrevliga saker till tomten. Alva tyckte att det var väldigt märkligt... När vi åkt klart kom en av pojkarnas mamma och sa "Nu sitter tomten där, så du kan lämna din önskelista till honom". Jag var bara tvungen att säga att jag hoppas att han skulle vara lite trevligare mot tomten då än vad han var under åkturen... Hans mamma sa inget...

Nåja, Alva ville lämna in en till önskelista till tomten, för säkerhets skull. Lite små justeringar hade hon gjort också.

Nu längtar jag efter lite julledighet. Har ingen ork känner jag! Vill bara vara hemma och hitta på roligheter med min familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar