tisdag 26 oktober 2010

Lite kvällsläsning...


Är inne i en läsperiod just nu. Ska börja på en ny ikväll. Hoppas den är bra, så jag får bort alla irriterade tankar jag har... Idag hade jag satt som sista dag att svara om man skulle komma på Alvas kalas... 12 barn som vi inte fått svar från... Fast att jag skrev att man skulle svara oavsett om de kommer eller inte. Nu jobbar jag sent 3 dagar och sedan är kalaset, hade varit toppen att veta... Hoppas att de hör av sig imorrn. Alva är såklart jätteglad över dem som sagt att de kommer, men hon ville bjuda alla på avdelningen och hoppas att många vill komma. Kanske flera fått vattkoppor... Men om det inte blir så många så kunde vi ju vara här hemma och inte i lokalen vi lånat... Nåja, det kan jag grubbla vidare på imorrn.

2 kommentarer:

  1. Ja, det där är skapligt irriterande!! Sådär skrev vi på sonens första kalas för många år sen, men en del hörde inte ens av sig! Och sen skickade de barnet hit ändå och man stod här med skägget i brevlådan typ. Nu brukar vi skriva "hör av dig om du INTE kommer". Men förra året var det 1 som inte hörde av sig och han kom inte. Surt... Min son ska också ha kalas på lördag för kompisarna. Bowlingkalas blir det i år för honom. Vi har osa idag.

    SvaraRadera
  2. Kul med bowlingkalas! Hoppas det blir toppen!

    Nu har några till hört av sig i alla fall, men några frågetecken fortfarande... Man vill ju inte att någon ska bli utan godis eller inte känna sig välkommen... Trist att det var så för er, att ni inte visste om de skulle komma eller inte =(

    SvaraRadera