torsdag 7 oktober 2010

Funderar och funderar...

Sitter och klurar lite på hur vi ska lägga upp Alvas fyraårskalas. Ett tag kvar, men jag vill ju vara ute i god tid. Hade tänkt hyra lokal, men det kanske är lättast att vara hemma. Hon vill ju ha disco... Annars måste man släpa stereo, högtalare, leksaker och sånt till lokalen... Men hur många ska man bjuda??? Känns taskigt att inte bjuda alla på förskolan, men inte vet jag om vi kan ha kalas med alla här hemma? Det blir lite väl många kanske. Det är i alla fall första barnkalaset som Alva ska ha, så hon är redan ivrig över det! Hon har börjat bjuda in kompisarna till sitt ormtårta-kalas, ha ha!

Idag var vi ute i skogen med några barn från jobbet. Vi skulle mäta oss och se hur många kottar långa alla var. Först mätte barnen varandra och sedan ville de mäta mig. När jag ligger där på marken och barnen håller på att lägga ut kottar bredvid hör man en orolig röst som undrar om allt står rätt till. En stackars tant trodde att jag svimmat eller så och barnen försökte hjälpa. Så illa var det inte som tur var. Men hon såg lite frågande ut när vi förklarade vad vi gjorde.

Igår var det föräldramöte på båda tjejernas avdelningar. Intressant! Kul att se lite bilder från verksamheten också och läsa lite mål och sånt.
Kände när jag åkte hem därifrån att det skulle vara väldigt skönt att jobba här i stan... Tänk att vara hemma efter fem minuter, liksom! Inte sitta och köra genom supermörka älg-räv-grävling-rådjurstäta skogen... Usch... Sökte en tjänst här, men som vanligt gick den till annan sökande utan att man ens får komma på intervju... Hoppas på att det dyker upp nåt mer snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar