lördag 16 oktober 2010

En tur till Avesta


Vi skulle göra en del ärenden, bland annat köpa ny vinterjacka till Alva. Det hittade vi på en gång och hon blev så glad! Sedan skulle vi hitta tjocktröjor och sockor till barnen och jacka och skor till mig. Men barnen blev på värsta bushumöret! Gick inte alls bra att leta efter eller prova grejer.

Jättekul att busa i en telefonkiosk! Extra kul att trycka näsan mot glaset och ropa på alla som går förbi!

Jättejättekul att rida på små dalahästar!


Jättejättejättekul att busa inne på Bagheera-affären. Roliga speglar, massor med skor att prova och en massa pallar och hyllor att klättra på och så kunde man ju ha hela affären som kapplöpningsbana. Jisses vilka härjiga knasiga barn jag hade idag! Jag hann inte hitta det jag skulle ha, men roligt har vi haft så det gjorde inget. Det hinns med en annan gång. Jag som sa att inte Jimmy behövde komma med, han hade lite annat att fixa med, för det är ju iiiiiiinga problem att ha dem i affärer.

Lite fika hann vi med i alla fall. Nog så viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar