söndag 10 juni 2012

Måla, riva, tapetsera...

Vi håller på att renovera pappas hus, som snart är mitt hus! Tänk att något kan kännas så rätt och så vemodigt på samma gång. Ena stunden går man där och trallar och sjunger för att nästa stund bli alldeles ledsen. Men det är väl inte konstigt, inte så länge sedan som han dog. Men det skulle helt klart kännas värre att sälja huset!!! Det kommer bli bra att bo där. Men det är mycket att göra och det tar verkligen på krafterna. Har bestämt oss för att anlita några hantverkare, så det går lite snabbare. Vill bort från lägenheten så fort som möjligt. Ringvägen var inte min grej...



Vi har målat och målat och målat...

5 kommentarer:

  1. Det blir verkligen jättefint!! Och jag är väldigt glad att det blir ditt hus. Hade inte heller velat sälja det.

    SvaraRadera
  2. Å! Du är tillbaka! Hurra!

    Klokt att ta in hantverkare.. Inget tar knäcken på en och ens förhållande såsom renovering.

    SvaraRadera
  3. Det är tur att du gillar att jag övertar huset, Johanna. Annars hade det kört ihop sig! Det blir så bra! Ska väl köpa en Baden-badenstol att slappa i på altanen också =)

    Anonym: Nämen, vad trevligt med lite Hurra-rop! =) Ja, det är sant, det tar väldigt på alla krafter att renovera. Särskilt när båda jobbar heltid och vi har två små barn. Så jag säger hurra för hantverkare =)

    SvaraRadera
  4. Vad bra det kommer att bli!! Bra att ni tar hantverkare! Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det kommer verkligen spara massor av tid och ork! Och vi kommer kunna flytta tidigare :)

    SvaraRadera